31 Mac 2009

MARI BERKENALAN DENGAN ANAKANDA2-KU...

Salam... kepada semua teman2 sekelian, sebagai seorang ibu, kita mesti meletakkan kepentingan anak2 kita di tangga teratas... Begitu juga aku... ha...ni aku nak kenalkan korang ngan anak2 aku.... 4 orang sumenya... 2 lelaki, 2 pompuan... hehehehehe...kira pandai gak planning kan...?

Ni yang tua sekali...dilahirkan pada 10 Julai 1997... Nama dia MUHAMMAD FARIS NAIF BIN ABDUL KHALID... bersekolah di SK Jalan Datuk Palembang, Bukit Baru, Melaka. Masa bersalin dulu, berat dia 3.3kg... ok le tu...badan aku pun bukan beso nau... Seorang yang mudah terasa... tapi kuat memendam rasa... sayangkan adik2... juga sayangkan aku... aku tau dia sayang sangat pada aku....

Yang ni, MUHAMMAD FAKHRI IMAN BIN ABDUL KHALID... lahir pada 16 Ogos 1998... selang setahun sebulan 6 hari dengan abang dia... gelojoh tul.... Dulu masa kekecik, dia ni tido, kalo tak banyak, sikit mesti nak bersentuhan dengan aku....kadang2 tu sampai aku marah2 dia.... tapi dia menjauh masa aku jaga je...bila tengah malam, dia mesti dah ada kat sebelah aku.... "Iman, ampunkan mama... mama sayang iman...sayang sangat..."

Haaaaaaaa....yang ni yang no 3, NURFADLIN SYAFIQAH BINTI ABDUL KHALID... lahir pada 18 Disember 2000. Dia selalu mengeluh....kenapa dia bersalin bulan 12...kawan2 sume dah cuti sekolah...tak dapat dia nak bawak kek jamu kawan2... tahun ni aku nekad nak raikan harijadi dia sebelum cuti sekolah bermula... Kesian plak kat dia... Dia ni... mulut je tak menahan...perrrggghhh KAK NAM 13 tu... Aku selalu cakap kat dia, "Kakak, kakak jangan lupakan mama tau.... Sampai besar....." Selalunya dia akan jawab gini..."Mama, kakak tak akan lupakan mama... Dalam badan kakak ada darah mama dengan darah baba, jadik, sampai mati kakak tak akan lupakan mama..." Syahdunya akuuuuuuuuuuuu.... aduhai anak2ku...

Yang ini yang kecil sekali....nama dia NUR RADHIAH BINTI ABDUL KHALID... dilahirkan pada 14 Oktober 2003... Anak yang paling manja... Sekolah kat tadika KEMAS kampung Pengkalan Batu, Melaka. Pandai ambil hati... "Mama...Yah sayang mama baaaanyak sangat.... kalo sayang sikit nanti cepat basi...sebab tu Yah sayang mama banyak..." Emmm...tiba2 teringin nak peluk dia....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan