18 Jun 2011

FITNAH ITU SATU DOSA, TAU TAKKKKKKKKKKKKKK....!!!! SENGAL DAK U**P ni.....

Tiba-tiba aku terasa terpanggil untuk menulis tentang mamat merangkap bapak orang ni... yang perangainya tak dapat nak kuumpamakan... BAgaimanakah agaknya perangai orang tu, bila kawan satu tempat kerja, hari2 berjumpa bekerja dengan dia boleh mengatakan, 'jangan kau sampai berhenti kerja sebelum tamat tempohnya, kerana disantau orang semata2 kerana mulut jahat kau...'
kisahnya, mamat (boleh kata mamat ke...???) ni suka bercerita buruk orang...tapi bukan cerita benar, semuanya diada2kan... pernah gak kena kat aku, masa aku mula2 solo dulu...tapi aku hamun dia balik, depan2 orang.. tu nasib baik aku tak keluarkan bagaimana dia boleh berkahwin dengan bini dia...
Yang buat aku menyampah sangat tu... dia boleh buat cerita tentang perkara yang tidak benar kepada suami orang...bercerita tentang isteri orang tu.... kan jahat tu... aku saksi...aku saksi... semuanya firnah.... dia tak sedar ke, dia ada bini yang kejap2 sakit... dia tak sedar ke, dia ada anak lelaki yang juga sakit ghaib..(kata orang, buatan orang...) dia tak sedar ke, dia ada anak perempuan yang lari dari rumah dengan pengkid.... dia tak sedar ke, dia ada anak dara yang tengah naik dan nasib belum tentu... dia tak sedar ke semua tu... kenapa nak pecah belahkan rumahtangga orang.... apa yang dia rasa, apa yang dia dapat andai terjadi perceraian, pertelingkahan semata2 kerana fitnah dari mulut jahat dia.... Aku saksi, semuanya yang keluar dari mulut dia adalah fitnah tentang kawan ni.. dia siapa nak menilai orang lain...?? sempurna sangatkah dia...
Sayanggg....jangan marah dengan kenyataan ku ini... jangan sesekali ko duduk berdua dan berbual dengan mamat sengal tu...walau aku tau, ko seorang yang tau menilai buruk baik, tapi selalunya, yang buruk tu, nampak real...yang benar selalu tersembunyi.... dan aku tau, ko tak akan buta tuli percaya segala kata2 orang, selain jelas di depan mata.... Semoga Allah melindungi rumahtangga kita dari orang2 yang berhati iblis seperti ini...
Buat teman2, janganlah mendengar di sebelah pihak... Tuhan beri kita otak dan fikiran untuk berfikir...berhentilah bercerita tentang diri orang lain... kita bukanlah sempurna sangat... sama2lah kita perbaiki diri kita.... Doakan yang terbaik buat teman2 kita, bukan menjaja perkara yang buruk2....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan