11 Jul 2011

Wafiq Darwisy...encemnyerrr...

Errrmmm...tengok nama je dah tau mesti ensem kan... memang ensem, mesti kegilaan ramai...

Alkisahnya, aku jengah anak2 daraku kat sekolah time dorang rehat... yang si adik tahap 2 (darjah 2) kuar rehat kul 9.45am. Tiap kali jumpa dia ni, mesti ada sorang pakwe tu... dapatkan aku... salam ngan aku... kadang2 macam nak cium aku jerr... tengok kat mata dia, macam sayang sangat kat aku... bukan tak ada mak2 budak yang lain kat kantin sekolah tu... kadang2 tu, dia tengah makan, nampak aku datang, dengan machonya dia datang kepadaku, hulurkan tangan untuk bersalam... 'eh..!! tangan awak kotor le, camne nak salam...g basuh dulu...' Dia ketawa menandakan dia terlupa tangan dia kotor... dia segera g basuh tangan dan datang balik jumpa aku untk bersalam (lembut kot tangan aku, dia suka salam)... lepas salam dia blah gitu2 jee... begitu juga bila loceng berbunyi menandakan masa rehat murid tahap 2 sudah di penghujungnya, dia akan berlalu dengan bersalam semula denganku... tak pernah sepatah ayat keluar dari mulutnya... tak pernah aku dengar suaranya... misteri sungguh pakwe ni... pernah jugak, dia bergegas2 berlalu bila loceng berbunyi... tak sempat salam denganku... tapi, aku akan nampak dia datang kepadaku dengan bergegas2 jugak... hulur tangan, bersalam dan berlalu... aduyaiii....

Dan, hari ni, tak semena2 dia duduk di sebelahku, sebelum anak aku si radhiah datang... sambil senyum... aku pun senyum lee.... aku tengok namanya, Wafiq Darwisy..emmm....sedap nama tu... aku tanya dia, nama awak ke tu? Dia kata 'tidak'. Ish, pelik aku... aku tanya lagi, kalo bukan nama awak, siapa nama awak sebenarnya... dia jawab dengan selamba... 'Darwish"... aduyaiii...pecah kepala aku... hehehehehe...

Kemudian radhiah datang...aku cakap le, pakwe tu ada... iya cakap, 'dia suka mama kot...selalu nak duduk dekat mama...kenapa dia tak duduk dekat orang lain...'. Wahhh...ini sudah lebih... Aku suh radhiah duduk sebelah dia...aku amik gambar dorang... nak tengok tak? ensemmm....


Malu-malu lak dorang ni...



Senyum2 kambing...aku suh dia senyum...tak mo..aku paksa jugak... inilah hasilnya...

-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-


-



-


-


-



waaahhhh...gigi budak darjah satu gini kot sumenya...hehehehehe... patut le selama ni dia senyum je....



Iya jeless...dia kata, gigi dia baru tercabut sebatang, 'mama amik le gambar ya...' taraaaa...!! Tiada saat paling manis dalam hidupku daripada melayan anak2 kecil ni semua... Semoga mereka menjadi orang berguna pada hari akan datang... Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan