11 Jan 2012

Bicara Ponteng....

Kul 11 lebih tadi, aku g tunggu anak aku kat tempat biasa.... Wallaaa..... Kakak yang meniaga kat kedai ni tak bukak le plak....

Kat sebelah aku ni, ada le 3 orang budak perempuan.... Tak taulah dorang tunggu apa.... Dari cite dorang, aku dengau ada yang nak keje kat McD Batu Berendam.... "Keje tak susah siut....kalo aku rajin, dapatlah duit lebih....bodoh le ko.....jom le keje...." Aku rasakan, kalo budak2 tgah sekolah dibenarkan bekerja, dorang akan malas sekolah....

Tak lama pas tu, aku dengar budak pmpuan yang mbelakangkan aku tu cite pasal tergedik2 ngan budak lelaki..... "Aku pegang beg dia, sekali dia cakap, wat pe pegang beg, peganglah badan abang... Aku suka dia siut...." Aduyaiii.....kecut perut aku....

Tak lama pas tu aku dengau sorang cakap, "alaaa....tu pun nak takut.... Jom leee....ko ni.....ponteng pun takut....tak ada orang tau le...." Sorang takut, sorang berani, sorang atas pagar..... Risau aku kat anak2 aku.... Semoga dorang pandailah jaga diri....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan